استفاده از تصاویر اسکچ در سالیدورک

 تصاویر اسکچ(Sketch pictures)، عکس هایی هستند که در یک اسکچ قرار دارند. ما می توانیم کارهای زیر را بر روی این تصاویر انجام دهیم:

1. می توانیم سایز تصویر را تغییر دهیم.

2. می توانیم این تصاویر را بچرخانیم.

3. می توانیم برای این تصاویر یک پس زمینه ی شفاف ایجاد کنیم. و آنها را کپی(trace over) کنیم و سرکوب کنیم(suppress).


این تصاویر مثل فرزندان اسکچ در FeatureManager نمایش می یابند. ما می توانیم از نوعِ تصاویر زیر بعنوان یک تصویر اسکچ استفاده کنیم:

  • BMP
  • GIF
  • JPEG
  • TIFF
  • PNG
  • PSD
  • WMF

 


برای آوردن یک تصویر در یک اسکچ، این اسکچ ابتدا باید فعال(be active) شود. در نوار ابزار Sketch بر روی Sketch Picture کلیک کنید(این گزینه به طور پبش فرض آنجا قرار ندارد، بنابراین ممکن است بخواهید آن را در نوار ابزار Sketch درگ کنید؛ برای این کار می توانید به جعبه ی مکالمه ی Tools ➢ Customize ➢ Commands بروید و آن را در داخل نوار ابزار Sketch درگ کنید. شما همچنین می توانید با انتخاب Tools ➢ Sketch Tools ➢ Sketch Picture از منوها، به این فرمان دسترسی داشته باشید. در طرح های اسمبلی، ما نمی توانیم به تصاویر اسکچ ها دسترسی داشته باشیم اما می توانیم از آن در یک اسکچ از یک پارت، در درون یک اسمبلی، استفاده کنیم.

 برای تغییر دادن سایز یک تصویر اسکچ، ما می توانیم بر روی آن دابل-کلیک کنیم و یکی از دستگیره ها را به سمت بیرون از تصویر درگ کنیم. برای مشاهده ی بخش PropertyManager از Sketch Picture به تصویر 6.14 مراجعه کنید.

 وقتی که تصویر مورد نظر وارد اسکچ می شود، معمولا بسیار بزرگ است و سایز آن به صورت 1 پیکسل در 1 میلی متر است. برای اینکه این تصویر را سایز دهی کنیم، باید یک خط کش یا یک شیء که سایز آن را می دانیم در تصویر اضافه کنیم. اگر نمی توانید چنین کاری انجام دهید، بهترین کار این است که سایز را حدس بزنیم.  در اسکچ خود یک خط ترسیم کنید و آن را تقریبا به اندازه ی آنچه در تصویر می بینید، سایز دهی کنید؛ سپس تصویر را با کلیک کردن و درگ کردن حرکت دهید تا انتیتی اسکچ دایمنشن گذاری شده را، تا حد امکان روی شیء موجود در تصویر قرار دهید.

 

(تصویر 6.14: بخش PropertyManager از ابزار Sketch Picture به همراه یک ابزار مقیاس دهی یا scaling که فعال شده است)

(تصویر 6.14: بخش PropertyManager از ابزار Sketch Picture به همراه یک ابزار مقیاس دهی یا scaling که فعال شده است)

سالیدورک همچنین در ابزار مذکور، قابلیت مقیاس دهی(scaling) را نیز اضافه کرده است. وقتی که ما تصویر را به سالیدورک وارد کنیم، خواهید دید که یک نقطه ی صورتی و یک فلش صورتی توسط یک خط آبی متصل شده اند. ابتدا نقطه را موقعیت دهی کنید و سپس فلش را موقعیت دهی کنید. سالیدورک یک جعبه ی Modify به ما می دهد که امکان می دهد تا مشخص کنیم که طول این خط آبی چقدر باید باشد. ما می توانیم با استفاده از بخش PropertyManager از Sketch Picture تصاویر را بچرخانیم یا بازتاب دهیم.

 شما می توانید به تصاویر، شفافیت(transparency) اضافه کنید یا اینکه می توانید با انتخاب یک رنگ یا استفاده از شفافیت داخلی فایل تصویر این کار را انجام دهید(کانال های آلفا(alpha channels) تنها در برخی انواع از فایل های تصویری در دسترس هستند). وقتی که یک رنگ را انتخاب می کنیم که می خواهیم شفاف(transparent) باشد ما نیاز پیدا می کنیم که هر دوی اسلایدرهای Matching Tolerance و Transparency که به طور پیش فرض به کمترین مقدار خود تنظیم شده اند را افزایش دهیم.


احتیاط کنید!

اگر یک تصویر اسکچ، از قبل برایش یک شفافیت توسط کاربر ایجاد شده است و شما بر روی این تصویر دابل-کلیک کنید، سالیدورک به طور اتوماتیک و به یک باره ما را به حالت Eyedropper می برد و یک رنگ را انتخاب می کند که شفاف(transparent) است.


نکته: ما می توانیم از تصویر اسکچ(sketch picture)،  برای اهداف مختلفی استفاده کنیم. بعنوان مثال، هر نوع لوگو، عکس برگردان(decal) یا جلوه ای که بر روی یک سطح صاف(flat surface) قرار دارد می تواند بعنوان یک تصویر اسکچ قرار گیرد.


 بهترین تمرین!

بهترین تمرین برای استفاده از تصاویر اسکچ(sketch pictures) این است که آنها را در پوشه ی  Favorites یا در یک اسکچ مجزا، در نزدیکی یا بالای FeatureManager قرار دهیم. با اینکه ما می توانیم انتیتی های اسکچ را در یک Sketch Picture قرار دهیم، اما توصیه می کنیم که آنها را در اسکچ های مجزایی قرار دهید. دلیل این کار این است که وقتی ما از انتیتی های اسکچ برای ایجاد یک اکسترود یا یک منحنی loft استفاده می کنیم، این اسکچ تحت آن فیچر در نظر گرفته خواهد شد؛ به این معنی که تصویر مورد نظر به جای اینکه در بالای FeatureManager به سادگی در دسترس قرار گیرد، در جایی در مدل ما گُم می شود. اگر این اسکچ ها را به پوشه ی Favorites ببریم، باعث می شود تا آنها همواره در بالای درخت طراحی در دسترس باشند.

برای نظردهی، در سایت عضو شوید یا به آن وارد شوید!

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال