به کارگاه ترجمه ی سینا2 خوش آمدید!

تبلیغات شما در اینجا بالا

ایجاد یک پارت ساده در سالیدورک

در فصل 2،یعنی بخش  کار با رابط کاربری سالیدورک، ابزارها و فیچرهایی که برای ایجاد پارت های ساده لازم بودند را معرفی کردیم و در این فصل می آموزیم که چگونه فیچرهای ساده را به صورت هوشمند در کنار هم قرار دهیم. در این بخش، به شما نشان می دهم که چگونه می توانید پارت نشان داده شده در تصویر 4.1 را ایجاد کنید. با اینکه یک شکل، ساده است اما تکنیک های به کار رفته و توضیح داده شده در اینجا، به طور گسترده در پارت های جهان واقعی قابل استفاده هستند.  در توضیحات داده شده، نکاتی وجود دارند که باید آنها را یاد بگیرید تا بتوانید کار را انجام دهید.

(تصویر 4.1)

تصویر 4.1

 تصمیم گیری برای شروع کار

تصمیم گیری برای شروع کار می تواند سخت تر آنچه به نظر می رسد باشد؛ به خصوص برای کاربران تازه کار. به همین علت، می خواهیم به چند پارت نمونه بپردازیم و روش های شروع کار را در آنها مورد بحث قرار دهیم. تصویر 4.2 اولین پارت مورد نظر را نشان می دهد. شما می توانید تمام این پارت ها را در این آدرس مشاهده کنید. همان طور که تصمیم می گیرید که چگونه  در سالیدورک شکل های هندسی را مدل سازی کنید، باید به یک شکل دو بعدی و یک فرآیند(process) فکر کنید.  ما معمولا یک شکل منشوری(prismatic) را با استفاده از یک فیچر اکسترود(Extrude feature) ایجاد می کنیم و یا اینکه شکل های دایره ای و گرد را با استفاده از یک فیچر Revolve ایجاد می کنیم.

 فبچرها همچنین می توانند متریال را اضافه کنند(boss) یا متریال را حذف کنند(cut). همان طور که مشخص است، اولین فیچر ما باید متریال را اضافه کند.  اگر به ترسیم سه بعدی نگاهی بیندازید و آن را به صورت یک سری نقش دو بعدی که در فضای سه بعدی مرتب شده اند(مانند تصویر 4.2) مشاهده کنید، اینجاست که می توانید تصمیم بگیرید که چگونه کار را شروع کنید.

 (تصویر  4.2 رسم کدام اسکچ در ابتدا بهتر است؟)

 پارت درون تصویر 4.2 دارای وجوه مسطح و گرد شده است، اما اگر آن را بررسی کنید، می توانید شکل کلی را با استفاده از یک اکسترود ایجاد کنید. بهترین گزینه، اسکچی است که در پایین و سمت راست قرار دارد که می توانیم آن را اکسترود(بیرون دادن شکل) کنیم. این یک شروع خوب است. با اینکه ما می توانیم این پارت را با هریک از سه اسکچ نشان داده شده ایجاد کنیم، اما اسکچی که در گوشه پایین و سمت راست قرار دارد به شکل نهایی نزدیک تر است.

 

همچنین، متوجه باشید که لازم نیست که تمام شکل را در داخل یک فیچر تکی ایجاد کنید. اغلب بهتر است که از چندین فیچر برای حفره ها(holes)، پخ ها(chamfers) و دیگر شکل ها که می توانند در بیرون از شکل اصلی از یکدیگر جدا شوند، استفاده کنید.

 

 شما می توانید به پارت مورد نظر نگاه کنید و راه های زیادی که می توانیم آن را ایجاد کنیم، را مشاهده کنید، اما سرراست ترین راه این است که شکل U مانند را اکسترود کنیم(شماره 2 در زیر) و یک برش مستطیلی(شماره 3 در زیر) و چهار پخ(شماره 1 در زیر) را درست مانند تصویر 4.3 ایجاد کنیم.

(تصویر 4.3 )

تصویر 4.3

 1. ایجاد چهار پخ در گوشه ها.

2. اکسترود کردن شکل U مانند.

3. ایجاد یک برش مستطیلی.

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

لطفا نظرات خود را بیان کنید. به سوالات در سریع ترین زمان پاسخ داده خواهد شد.اما به نکات زیر توجه کنید:
1. سعی کنید نظرات شما مرتبط با مقاله ی مورد نظر باشد، در غیر این صورت پاسخ داده نخواهد شد.
2. سوالات خود را به صورت کوتاه بیان کنید و از پرسیدن چند سوال به طور همزمان خودداری کنید.
3. سوال خود را به طور واضح بیان کنید و از کلمات مبهم استفاده نکنید.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال