رابط کاربری نرم افزار کتیا
تصویر زیر، پنجره ی اپلیکیشن کتیا را نشان می دهد:
اجزاء مختلف رابط کاربری کتیا عبارتند از:
نوار ابزار Standard : در این نوار ابزار برخی فرمان هایی که زیاد استفاده می شوند از قبیل New و Open و Save و Undo و Redo و Copy و ... وجود دارند.
منوی Start
وقتی که ما بر روی دکمه ی Start که در گوشه ی بالا و سمت چپ کتیا قرار دارد، کلیک می کنیم، منوی Start نشان داده می شود. منوی Start بخش های متفاوتی دارد. با استفاده از منوی Start می توانیم این بخش ها را انتخاب کنیم.
نوار Menu
نوار Menu در بالای پنجره ی کتیا قرار گرفته است. این منو، از بخش های مختلفی ایجاد شده است. وقتی که ما بر روی یک عنوان منوی کتیا کلیک کنیم، یک منوی کشویی نشان داده می شود. شما می توانید از این منوی کشویی، گزینه ها را انتخاب کنید.
نوار ابزار کتیا یا Toolbar
یک نوار ابزار یا toolbar در حقیقت یک مجموعه از فرمان هایی است که به ما کمک می کند تا کارهای مختلفی انجام دهیم. نوار ابزارهای مختلف، در زیر معرفی شده اند:
نوار ابزارهای Part Design
نوار ابزار اسکچ کشیدن یا Sketcher:
این نوار ابزار فرمان هایی برای ایجاد عناصر اسکچ دارد:
این نوار ابزار فرمان هایی دارد که به وسیله ی آنها می توانیم بین عناصر اسکچ قید گذاری(constraints) کنیم:
این نوار ابزار فرمان هایی دارد که با استفاده از آنها می توان عناصر اسکچ را اصلاح کرد.
این نوار ابزار حاوی گزینه هایی است که به وسیله ی آنها می توانیم نوع عنصری که می توانیم انتخاب کنیم را مشخص کنیم.
این نوار ابزار گزینه هایی دارد که به ما کمک می کند تا عناصر اسکچ را ایجاد کنیم:
این نوار ابزار باعث می شود که از میزکار(workbench) خارج شویم.
این نوار ابزار فرمان هایی دارد که به وسیله ی آنها می توانیم فیچرهای سالید(شکل های جامد) را مبتنی بر شکل اسکچ(sketch geometry) ایجاد کنیم.
این نوار ابزار فرمان هایی برای تکثیر فیچرهای سالید دارد:
این نوار ابزار فرمان هایی اضافه برای فیچرها دارد که به هیچ اسکچی نیاز ندارند.
این نوار ابزار فرمان هایی برای اندازه گیری ویژگی های فیزیکی اشکال دارد.
این ابزار، شکل را برش می دهد تا بخش های درونی آن را مشاهده کنیم:
این ابزار، متریال را به یک شکل سالید اعمال می کند:
این نوار ابزار از فرمان هایی برای تبدیل یک مدل سطحی(surface model) به سالید، برخوردار است:
این نوار ابزار فرمان هایی برای بزرگ نمایی(zoom) و حرکت دادن(pan)، چرخاندن(rotate) یا تغییر دادن نمای یک مدل سه بعدی، دارد:
نوار ابزارهای بخش اسمبلی(Assembly Design)
این نوار ابزار از فرمان هایی برای ایجاد قطعات(components) یا وارد کردن قطعات موجود در داخل یک اسمبلی، برخوردار است:
این نوار ابزار فرمان هایی برای اعمال قیدها() بین قطعات دارد:
این نوار ابزار از فرمان هایی برخوردار است که از آنها برای دستکاری موقعیت یک قطعه(component) استفاده می شود:
نوار ابزارهای طراحی شکل مولد
این نوار ابزار فرمان هایی دارد که به وسیله ی آنها می توانیم منحنی های سه بعدی و شکل های سیمی(wireframe) را ایجاد کنیم:
این نوار ابزار فرمان هایی دارد که از آنها برای ایجاد سطوح(surfaces) استفاده می شود:
این نوار ابزار فرمان هایی دارد که به ما کمک می کنند تا سطوح(surfaces) را اصلاح کنیم یا تغییر شکل دهیم:
نوار ابزار طراحی ورق فلزی مولد
این نوار ابزار فرمان هایی دارد که به ما کمک می کند تا دیواره های یک پارت ورق فلزی(sheet metal part) را ایجاد کنیم:
فرمان های این نوار ابزار به ما کمک می کنند تا به یک دیواره ی ورق فلزی(sheet metal wall) خمیدگی اعمال کنیم: