به کارگاه ترجمه ی سینا2 خوش آمدید!

تبلیغات شما در اینجا بالا

مقدمه آموزش آردوینو فصل 7

نوشتن یک بازی برای دسته ی بازی حسگر حرکت

برای اینکه دسته ی بازی خود را تست کنم، به وسیله ی جاوا اسکریپت یک برنامه ی ساده ی برخورد توپ با مربع ها(Breakout clone)، ایجاد می کنیم. در این بازی، هدف این است که با استفاده از یک توپ تمام مربع هایی که درنیمه ی بالایی قرار دارند را نابود کنیم. این بازی شبیه به تصویر زیر است:

 (تصویر 21، بازی گلوله و مربع ها)

 برای اینکه بتوانیم این توپ را به وسیله ی مانع(paddle )  پایین صفحه کنترل کنیم، می توانیم می توانیم دسته ی بازی را به دور محور x متمایل کنیم تا مانع را به صورت افقی حر کت دهیم. این بازی در مرورگر اجرا می شود و از طریق پورت سریال(serial port) با آردوینو ارتباط برقرار می کند. این برنامه چندین بار در ثانیه وضعیت دسته ی بازی را می خواند تا موقعیت فعلی محور x را مشخص کند.

 با اینکه این کتاب در مورد برنامه نویسی بازی نیست، اما بد نیست که نگاهی به یک بازی بیندازیم، زیرا برنامه نویسی بازی با جاوا اسکریپت بسیار لذت بخش است و این زبان بسیار محبوب است. این زبان تقریباً در هر کامپیوتری در دسترس است، زیرا تمام مرورگرهای وب حاوی مفسرهای جاوا اسکریپت هستند.

ما قصد داریم بازی خود را بعنوان یک اپ گوگل کروم ایجاد کنیم؛ بنابراین مطمئن شوید که ضمیمه ی 4 ، یعنی کنترل آردوینو با یک مرورگر را در صفحه 267 مطالعه کرده باشید. این اپ کروم منطق بازی ما را دربر دارد و از طریق پورت سریال با دسته ی بازی ارتباط برقرار می کند. این برنامه، حالت فعلی دسته ی بازی را قرائت می کند و آن را به حرکات مانع(paddle) بر روی صفحه نمایش تبدیل می کند.

!Donate

نوشتن دیدگاه

لطفا نظرات خود را بیان کنید. به سوالات در سریع ترین زمان پاسخ داده خواهد شد.اما به نکات زیر توجه کنید:
1. سعی کنید نظرات شما مرتبط با مقاله ی مورد نظر باشد، در غیر این صورت پاسخ داده نخواهد شد.
2. سوالات خود را به صورت کوتاه بیان کنید و از پرسیدن چند سوال به طور همزمان خودداری کنید.
3. سوال خود را به طور واضح بیان کنید و از کلمات مبهم استفاده نکنید.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال