به کارگاه ترجمه ی سینا2 خوش آمدید!

تبلیغات شما در اینجا بالا

مقدمه آموزش آردوینو فصل 6

 ایجاد یک کنترلر بازی سنجش حرکت

اینکه ما با این سرعت، به تکنولوژی ها عادت کرده ایم عجیب است. در یک دهه قبل، کسی تصور نمی کرد که ما روزی از دستگاه هایی استفاده کنیم که بیشتر کارهای ما را انجام دهند. امروزه برای ما عادی شده است که وقتی می خواهیم موبایل خود را از حالت عمودی(portrait) به حالت افقی(landscape) در بیاوریم، گوشی خود را بچرخانیم تا این کار انجام شود. حتی بچه ها نیز می دانند که چگونه از کنترل کننده ی سنجش حرکت(motion-sensing controllers)  در کنسول های بازی  مثل دستگاه Wii از شرکت Nintendo استفاده کنند.

 شما می توانید با استفاده از آردوینو، دستگاه های سنجش حرکت(motion-sensing devices) خود را ایجاد کنید، و در این فصل چگونگی این کار را یاد خواهید گرفت. ما قصد داریم با یکی از متداول ترین دستگاه های سنجش حرکت، یعنی شتاب سنج(accelerometer) کار کنیم. شتاب سنج ها حرکت(movement) را در تمام جهت ها تشخیص می دهند. اگر ما شتاب سنج را بالا یا پایین ببریم(محور Z) ، جلو یا عقب ببریم(محور Y)، چپ یا راست ببریم(محور X)، آن را تشخیص  خواهد داد.

 

 

 

اکثر گجت ها(gadget) مثل iPhone و کنترلرهای Nintendo Wii حاوی شتاب سنج هستند؛ بنابراین شتاب سنج ها به تعداد فراوان تولید می شوند. علت اینکه ارزان هستند نیز همین است. هم پروژه های تفریحی و هم پروژه های جدی، می توانند از شتاب سنج ها استفاده کنند.  وقتی که دارید با کامپیوتر کار می کنید، قطعا در مورد دستگاه هایی مثل کنترلرهای بازی که از طریق USB وصل می شوند فکر کرده اید. اما ما همچنین می توانیم از این دستگاه ها وقتی که داریم تمرین می کنیم یا یک بازی پیچ و خم مهره ای(real-life marble maze) واقعی را کنترل می کنیم، استفاده کنیم.

   آنها همچنین ابزار مناسبی برای اندازه گیری غیر مستقیم شتاب ، مثلا در ماشین هستند.  شما یاد خواهید گرفت که به درستی داده های شتاب سنج را تفسیر کنید و اینکه چگونه دقیق ترین نتایج را به دست بیاورید.سپس از یک شتاب سنج برای ایجاد یک کنترلر بازی سنجش حرکت استفاده خواهید کرد و در فصل بعد، یک بازی را تکمیل خواهید کرد که از آن استفاده می کند.


آنچه که نیاز داریم عبارت است از:

 

  1.  یک شیلد آردوینو پروتو(Arduino Proto Shield, اختیاری)
  2. یک شتاب سنج ADXL335
  3. یک دکمه ی فشاری(pushbutton)
  4. یک مقاومت 10kΩ
  5. تعدادی سیم
  6. یک برد برد نیم سایز
  7. یک برد آردوینو مثل Uno یا Duemilanove یا Diecimila
  8. یک کابل USB برای اتصال آردوینو به کامپیوتر
  9. یک هدر استاندارد 6 پین 0.1 اینچی (header)

!Donate

نوشتن دیدگاه

لطفا نظرات خود را بیان کنید. به سوالات در سریع ترین زمان پاسخ داده خواهد شد.اما به نکات زیر توجه کنید:
1. سعی کنید نظرات شما مرتبط با مقاله ی مورد نظر باشد، در غیر این صورت پاسخ داده نخواهد شد.
2. سوالات خود را به صورت کوتاه بیان کنید و از پرسیدن چند سوال به طور همزمان خودداری کنید.
3. سوال خود را به طور واضح بیان کنید و از کلمات مبهم استفاده نکنید.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال