به کارگاه ترجمه ی سینا2 خوش آمدید!

تبلیغات شما در اینجا بالا

مقدمه آموزش آردوینو

 همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، در این سری از آموزش ها قصد داریم کتاب Arduino A quick-Start Guide را ترجمه کنیم و در اختیار دانشجویان قرار دهیم. کتاب پیش روی شما، یکی از کتاب های آموزش سطح متوسط تا پیشرفته ی آردوینو است.


آردوینو اساساً برای طراحان(designers ) و هنرمندان(artists) یعنی کسانی که تجربه ی تکنیکی کمی دارند ایجاد شد. و حتی اگر آنها با برنامه نویسی آشنایی نداشتند، آردوینو به آنها امکان می داد که نمونه های پیشرفته ی طراحی(sophisticated design prototypes) و برخی آثار هنری تعاملی شگفت انگیز(amazing interactive artwork) طراحی کنند. بنابراین این عجیب نیست که گام های اولیه ی آردوینو بسیار ساده هستند، حتی بیشتر این، برای کسانی که پیش زمینه ی تکنیکی قوی ای دارند، ساده است. اما با این حال، هنوز هم اهمیت دارد که اصول و مبانی را به درستی رعایت کنیم. اگر شما بدون هیچ توضیحی بخواهید خود را با بورد آردوینو و با تکنیک هایی مثل ارتباطات سریال(serial communication)  آشنا کنید، به طرز صحیح با آردوینو آشنا نخواهید شد.

 یک چیز که باید قبل از شروع بدانیم، محاسبات فیزیکی(physical computing) است. اگر از قبل با کامپیوتر کار کرده باشید، معنی این گفته را خواهید فهمید. کامپیوترها اشیاء فیزیکی هستند و از طریق کیبورد و ماوس که فیزیکی هستند، داده ها را می پذیرند.

 کامپیوترها صدا و ویدئو را از طریق بلندگو و نمایشگرهای فیزیکی(physical speakers and displays) بعنون خروجی تولید می کنند. بنابراین تمام محاسبات در نهایت به محاسبات فیزیکی(physical computing) ختم می شوند. در اصل، محاسبات عادی(regular computing) یک زیرمجموعه از محاسبات فیزیکی(physical computing) است.

 کیبورد و ماوس سنسورهایی برای ورودی های(inputs) جهان واقعی(real-world) هستند و نمایشگرها یا پرینترها تولید کننده ی خروجی(actuators) هستند. اما کنترل کردن سنسورهای خاص و تولید کننده های خروجی(actuators ) با استفاده از یک کامپیوتر عادی بسیار مشکل است.

 با استفاده از آردوینو، بسیار ساده است که دستگاه های پیچیده و گاهی اوقات حتی دستگاه های عجیب و غریب را کنترل کنیم. در باقی مانده ی این کتاب، چگونگی این کار را یاد خواهید گرفت. و در این فصل با یادگرفتن اینکه چگونه آردوینو را کنترل کنیم، و اینکه به چه ابزارهایی نیاز داریم و اینکه چگونه این ابزارها را تنظیم کنیم، با محاسبات فیزیکی(physical computing) آشنا می شوید. سپس ما به سرعت به بخش جذاب این آموزش ها می رویم و اولین برنامه ی خود را با آردوینو می نویسیم.

برای دانلود فایل ها و کدهای این کتاب اینجا کلیک کنید.

!Donate

نوشتن دیدگاه

لطفا نظرات خود را بیان کنید. به سوالات در سریع ترین زمان پاسخ داده خواهد شد.اما به نکات زیر توجه کنید:
1. سعی کنید نظرات شما مرتبط با مقاله ی مورد نظر باشد، در غیر این صورت پاسخ داده نخواهد شد.
2. سوالات خود را به صورت کوتاه بیان کنید و از پرسیدن چند سوال به طور همزمان خودداری کنید.
3. سوال خود را به طور واضح بیان کنید و از کلمات مبهم استفاده نکنید.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال